اسفند 21, 1401

انواع کاغذدیواری

انواع کاغذديواری

انواع کاغذدیواری

انواع کاغذدیواری‌ برای تزیین دیوارها از دهه‌ها قبل مورد استفاده قرار گرفته‌اند و همچنان جزو محبوب‌ترین روش‌های تزیین دیوار هستند. با توجه به پیشرفت فناوری، انواع مختلفی از کاغذدیواری با طرح‌های متنوع و جذاب روانه بازار شده‌اند که متناسب با سلیقه و نیاز مختلف افراد قابل انتخاب هستند.

  وقتی تصمیم به تغییر اساسی دکوراسیون داخلی دارید و کاغذدیواری را انتخاب کردید قبل از خرید بهتر است با انواع آن آشنا شوید و آگاهی لازم جهت خرید آن داشته باشید.

  کاغذدیواری دارای طرح ها و مدل های مختلفی می باشد که بنابر فضایی که در نظر دارید و اندازه می گیرید به صورت رول ارائه می شود که در اینجا به انواع آن  اشاره میکنیم:

انواع کاغذدیواری

انواع کاغذدیواری

 

1.کاغذدیواری PVC با روکش وینیل

  این کاغذ بسیار مستحکم، با دوام و قابل شستشو است و میتوانند در دسته کاغذ دیواری های مقاوم در برابر ضربه و خش قرار گیرند بنابراین گزینه بسیار خوبی برای تالارهای پذیرایی و اداره جات است.

کاغذدیواری وینیل

 

2.کاغذدیواری سه بعدی (پوستر)  

 این مدل از کاغذدیواری ها به جرات یکی از پرطرفدارترین هاست و با توجه به طرح های روی آن و به واسطه زاویه های خاص که بر روی آن ها ایجاد شده باعث برجسته نشان دادن کاغذ می شود. و هر عکسی که شخص داشته باشد را میتواند چاپ کند و بر روی دیوار اجرا کنند.

کاغذدیواری سه بعدی

 

3. کاغذدیواری نانووون

این نوع کاغذ که با تکنولوژی نانو ایجاد شده کاملا با عوامل محیطی سازگار است  و گرد و خاک و آلودگی را به خود جذب نمی کند، ضدخش هستند و تا حدودی می توان گفت عایق حرارت و صدا هستند. قابل شستشو نیستند.

  این نوع کاغذ آنتی باکتریال هستند و با یک دستمال نمناک به سادگی تمیز می شوند.

  از ویژگی های کاغذ های نانوون نصب بسیار آسانی دارند. چرا که حالت خود را به خاطر مواد چسبنده‌ ای  که در پشت کاغذ هست از دست نمی‌دهند.

کاغذدیواری نانووون

کاغذدیواری نانووون

 

4. کاغذدیواری با روکش پارچه‌ای

این کاغذدیواری از الیاف طبیعی تهیه می شوند که دارای طرح ها و رنگ های متنوعی هستند و به راحتی با لوازم مورد نظر هماهنگ می شوند.

   پارچه های دیواری از ابریشم، مخمل، ساتن و … تولید می شوند که بنا به دکوراسیون داخلی انتخاب می شوند که می توان گفت دوام بیشتری نسبت به انواع کاغذدیواری دارند، که با انتخاب این گزینه می توان فضایی لوکس ایجاد کرد و همچنین می تواند نقش آکوستیک را ایفا کند.

کاغذدیواری با روکش پارچه‌ای

کاغذدیواری با روکش پارچه‌ای

 

5. کاغذدیواری متالیک یا فویل آلومینیوم

جلوه این کاغذها بسیار زیاد هست و حالت براق دارند و حتما باید روی دیوارهایی که زیرسازی شده اند وسطح صافی دارند نصب شوند.

  می توان از این نوع کاغذ در فضاهایی که می خواهیم جلوه بیشتری داشته باشند، به خصوص در تالارهای رسمی، راهروها و فضای لابی  استفاده کرد.

   کاغذدیواری های متالیک یا فلزی دو لایه ای هستند، یک لایه بالایی پایینی که حالت فویل آلومینیوم و یک لایه پایینی ورق کاغذی  است.

  نصب این کاغذها کار دشواری است و حتما باید با ظرافت خاصی چسبانده شوند.

کاغذدیواری متالیک یا فویل آلومینیوم

کاغذدیواری متالیک یا فویل آلومینیوم

6. کاغذدیواری فلیس

  کاغذدیواری‌های فلیس یا velvet یکی از انواع کاغذدیواری است که بسیار زیبا و شیک هستن که با استفاده از طرح های متنوع و رنگ های جذاب، می توانید اتاق های خود را تزئین کنید. این نوع کاغذدیواری با ورق های مختلف در اندازه های مختلف تولید می شود و معمولاً برای دکوراسیون داخلی خانه ها، هتل ها، ادارات و فضاهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

  طرح های کاغذدیواری فلیس شامل طرح های گل، کنجدی، باروک، مدرن و… می باشد. این کاغذدیواری می تواند به عنوان جایگزین مناسب برای رنگ دیوار و جلوه ای متفاوت و عالی برای دکوراسیون اتاق ها باشد. همچنین، کاغذ دیواری فلیس در مقابل نور و حتی رطوبت مقاوم است و با کف شامپو فرش قابل شستشو می باشد.

  در کل، استفاده از کاغذدیواری فلیس به دلیل شکل ظاهری زیبا به عنوان یکی از محبوب ترین روش ها برای تزئین داخلی ها بشمار می رود.

کاغذدیواری فلیس

کاغذدیواری فلیس

 

7. کاغذدیواری با الیاف شیشه‌ای:

این نوع کاغذدیواری با الیاف شیشه‌ای تولید شده و مقاومت بالایی در برابر فشار، آتش و آب دارد. باعث جلوگیری از گسترش و شیوع آتش می‌شود.

کاغذدیواری با الیاف شیشه‌ای

کاغذدیواری با الیاف شیشه‌ای

 

انواع کاغذدیواری با کیفیت چه خصوصیاتی دارند ؟

_ روکش کاغذ وینیل داشته باشد .

_ در مقابل ضربه مقاوم باشد .

_ بدون خراشیدگی و نقص باشد .

_ قابل شستشو باشد .

_ ضد حریق باشد .

_ به راحتی نصب شوند .

_ در برابر نور آفتاب تغییر رنگ ندهد .

 

رنگ در کاغذدیواری

رنگ در کاغذدیواری

 

چند مطلب در مورد انواع کاغذدیواری:

تفاوت کاغذدیواری های قدیمی و جدید

  یکی از تفاوت های چشمگیر که امروزه مشهود می باشد در ایجاد خلاقیتی هست که در انواع کاغذهای دیواری به چشم می خورد که در قدیم اینگونه نبود.

 

قابلیت استاندارد بودن

   به هیچ عنوان عرض کاغذدیواری زیر 53 سانتی متر نباشد.

 

رنگ

  بهتر است از انواع رنگ های شاد و روشن در انتخاب کاغذدیواری استفاده شود و از استفاده کردن از رنگ های تیره اجتناب کرد و متناسب با اتاق ها مخصوصا اتاق کودک و با در نظر گرفتن سن طرح های کارتونی و شاد انتخاب کرد.

 

دیوار

  انواع کاغذدیواری بر روی دیوارهایی که از جنس گچ هستند، دارای مقاومت بیشتری نسبت به دیوارهایی که رنگ روغنی هستند دارند. یادتان باشد که حتما از زمان گچ کاری سه ماه گذشته باشد و تمام نواقص دیوار قبل از شروع کار برطرف شده باشد و تمامی اندازه گیری ها توسط نصاب انجام شود.

بنابراین، با اینکه انتخاب کاغذدیواری مناسب برای دیوار ممکن است ساده به نظر برسد، اما باید به نکاتی مانند ظاهر، مقاومت، محیط اطراف و بیشتر در نظر گرفته شود. با توجه به این نکات، شما می‌توانید کاغذدیواری با طراحی مناسب را انتخاب کنید و به دیوارهای خانه‌تان شکل و جذابیتی بیشتر ببخشید.

جهت دریافت راهنمایی های بیشتر در خرید و انتخاب انواع کاغذدیواری با کارشناسان فابیو فارلی به صورت آنلاین و یا با خطوط دفتر مرکزی در تماس باشید.
02188288800

اینستاگرام ما: https://www.instagram.com/fabio.fareli/

نویسنده:
بهاره پاسگر