آبان 21, 1402

اتاق نشیمن به سبک مینیمال

اتاق نشیمن به سبک مینیمال

میتوانیدساتاق نشیمن به سبک مینیمال

کشور ژاپن منبع الهام چیدمان به سبک مینیمال است. طبیعی بودن و سادگی اشیاء از نمادهای شاخص آن است. برای طراحی یک اتاق نشیمن مینیمال، باید به گردش حرکت در فضای اتاق توجه کرد. ابعاد اتاق و ابعاد مبلمان باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

قبل از هر کاری نگاهی به اطراف خود بیاندازید تا متوجه چیدمان تمام وسایل اطرافتان باشید و طبق شرایط موجود دکوراسیون خود را تغییر دهید.

 

چیدمان در سبک مینیمال:

سعی کنید لوازم اضافه را از اطراف خود حذف کنید. وجود لوازم اضافی و شلوغی محیط حس خوبی را انتقال نمی دهد و این موضوع در چیدمان سبک مینیمال حائز اهمیت است. در سبک مینیمال باید بین وسایل توازن و تناسب وجود داشته باشد، مثلا قرار دادن لوازم بزرگ و کوچک در کنار هم کار درستی است.

فضای اتاق نشیمن دنج ترین جای هر خانه ای است مخصوصا اگر در این فضا شومینه باشد که در این صورت این مکان می تواند برای مهمانان شما فضایی دلچسب باشد .

 

حذف وسایل اضافه

 

مبلمان در سبک مینیمال:

شما می توانید مبلمان یا شومینه خود را با استفاده از رنگ مشکی برجسته جلوه دهید. چنانچه حس کردید این رنگ ها کسل کننده هستند از رنگ های آبی، قرمز یا سبز برای هماهنگی رنگ های موجود استفاده کنید. باید مبلمان قدیمی و فرسوده را در کنار چند مبل جدید قرار دهید، تا به چشم نیاید.

اگر دیوارهای شما به رنگ روشن است مبلمان باید رنگ تیره و اگر دیوارها رنگ تیره است مبلمان رنگ روشن مناسب است .

از رنگ های سفید و سیاه استفاده نکنید به جای آن از رنگ های دیگر استفاده کنید. از رنگ های خنثی در ترکیب و چیدمان فضای خود کمک بگیرید، برای مثال از کوسن، فرش یا تابلو به عنوان آیتم غالب استفاده کنید.با تطبیق دادن و بازی با رنگ ها میتوانید جلوه ویژه ای به محیط خود ببخشید، چون رنگ ها حس را کاملا منتقل می کنند.

در اتاق نشیمن فضایی را به عنوان نگهدارنده در نظر بگیرید تا بتوانید لوازم اضافی آنجا نگهداری کنید. با استفاده از سبدها یا شلف های مخصوص که متناسب با چیدمان هستند به نزدیک کردن دکوراسیون خود به سبک مینیمال کمک کنید.

 

پرده و فرش مینیمال

 

 

نور در سبک مینیمال:

نور و روشنایی فضا نیز جای خود را دارد تا جلوه و زیبایی خاصی به محیط ببخشد ولی برای سبک مینیمال بهتر است از لوسترهای ساده استفاده کنید. استفاده از آباژورهای مدرن چنانچه هماهنگ با وسایل باشد خود نقش بسزایی در چیدمان دارد. فقط کافی است با دقت به اطراف خود نگاه کنید تا متوجه شوید کدام قسمت خانه نیاز به این روشنایی خاص دارد.

یکی دیگر از ایده هایی که می تواند در این تغییر به شما کمک کند ایجاد فضایی همراه با گل و گیاهان طبیعی است. فقط یادتان باشد در این کار از گیاهان زیادی استفاده نکنید. بنا به نور طبیعی که دارید گیاه مناسب را انتخاب کنید تا بهره کافی از نور را ببرد.

 

لوازم مورد در سبک مینیمال:

برای اینکه فضای نشیمن در سبک مینیمال دلنشین و جذاب شود به دکوراسیون خود فرش های کرکی، لوازمی از آجر، چوب یا چرم اضافه کنید. از این آیتم های به عنوان کفپوش یا دیوارپوش می توانید استفاده کنید.

مد نظر داشته باشید که سبک مینیمال با طرح های شلوغ و درهم سنخیتی ندارند بلکه هر چه از وسایل ساده تر استفاده کنید بیشتر به این سبک نزدیک می شوید و فضا را شکیل تر و زیباتر خواهید کرد.

وسایل لاکچری و آنتیک زیبایی فضای شما را دو برابر می کند. استفاده از اکسسوری های نامنظم با اشکال هندسی از دیگر المان های این سبک است.

اگر به اندازه کافی فضا دارید می توانید مکانی رابه عنوان نقطه کانونی قرار دهید و در آن محل از یک تابلو و میز خاص استفاده کنید.

برای پذیرایی از مهمانان خود میتوانید از یک میز خاص استفاده کنید. یا ایجاد فضایی رمانتیک جهت مطالعه نیز خود ایده خوبی برای این کار است.

پارچه ها و بافت نقش اساسی در سبک مینیمال دارند. استفاده ازکوسن های رنگی یا شال مبل انتخاب مناسبی هستند.

ش

در سبک مینیمال پرده اهمیت چندانی ندارد مگر اینکه شما بخواهید از پرده برای پوشش پنجره های خود استفاده کنید که در اینصورت بهتر است پرده های بلند که سقف تا کف را می پوشاند بکار برید.

 

نکته: در سبک مینیمال بیشترین تمرکز روی استفاده نکردن از لوازم اضافی و بکارگیری نور کافی و گیاهان طبیعی است. همچنین استفاده از المان هایی که در بالا ذکر شده، چون هدف این سبک ساده جلوه دادن در عین شیک و مدرن بودن است.

جهت دریافت راهنمایی های بیشتر با کارشناسان فابیو فارلی به صورت آنلاین و یا با خطوط دفتر مرکزی در تماس باشید.
02188288800

اینستاگرام ما: https://www.instagram.com/fabio.fareli/

نویسنده:
ایمان فضلی خانی