دی 5, 1402

کاغذدیواری قابل شستشو 

تصویر شاخص

کاغذدیواری قابل شستشو 

اگر تصمیم به تغییر دکوراسیون منزل یا محل کار خود دارید و انتخاب شما کاغذدیواری است؛ حتما کاغذدیواری قابل شستشو انتخاب کنید. ما شما را در زمینه انتخاب و روش نظافت آن راهنمایی میکنیم!

اولین نکته ای که در انتخاب کاغذدیواری های قابل شستشو  باید به آن توجه کرد این است که این ویژگی بدین معنی نیست که شما با آب و به صورت مستقیم شستشو را انجام دهید بلکه برای نظافت و تمیز کردن هر نوع آلودگی از روی آنها میتوانید با یک دستمال نمدار این کار را انجام داد.

کاغذدیواری قابل شستشو

کاغذدیواری قابل شستشو

ویژگیهای این کاغذدیواریها

کاغذها از روکش ظریفی با جنس وینیل، فایبرگلاس یا  PVC هستند که کاملا بی رنگ هستند و قابل رویت نیست و مثل کاور بر روی کاغذ قرار گرفته است که مانع ورود و نفوذ آب به لایه های کاغذدیواری می شود پس با وجود این لایه فقط باید سطح کار تمیز شود.

برای نظافت و شستشو این جنس کاغذدیواری نیازی به استفاده از آب به صورت مستقیم و یا استفاده از اسکاچ نیست چون به مرور زمان به بافت رویی آسیب وارد می شود و موجب خط و خش بر روی کاغذ می شود. نکته دیگر این که از مواد شوینده ای که خاصیت سفیدکنندگی دارند استفاده نکنید و یادتان باشد اول کامل گرد و غبار را از روی کاغذدیواری تمیز کنید بعد شستشو را آغاز کنید.

 

کاربرد کاغذدیواری قابل شستشو

این جنس از کاغذدیواری ها معمولا مناسب آشپزخانه و سرویس های بهداشتی هستند. چون دربرابر نفوذ آب مقاوم ترند و در اثر تمیز کردن دائم آسیبی به آن وارد نمی شود. انتخاب این کاغذها به جای کاشی و سرامیک زیبایی فصا را چند برابر میکند چون کاغذهای دیواری دارای طرح و رنگ متنوع تری هستند.

این کاغذدیواریها برای اتاق خواب کودکان هم گزینه مناسبی است چون دارای طرحهای خاص و متنوعی هستند و به راحتی لکه ها از روی آن پاک میشود. ازلحاظ سلامتی نیز این نوع کاغذها برای کودکان خطری ندارد.

برای از بین بردن لکه مدادرنگی باید از پارچه تمیز و مایع پاک کننده لکه ها استفاده کنیم. چنانچه این لکه ها قوی بودند با کمی خمیر دندان و مسواک این کار را انجام میدهیم.

چنانچه دیوارهای شما دارای شکاف و ترک هست بهتر است از کاغذهای قابل شستشو استفاده کنید تا معایب دیوار شما را بپوشاند.

کاربرد کاغذدیواری قابل شستشو

کاربرد کاغذدیواری قابل شستشو

 روشهای جداسازی این کاغذدیواری ها

برای جداسازی اول از بخار شو استفاده کنید فقط یادتان باشد با دقت این کار را انجام دهید تا آسیبی به دست شما وارد نشود.

دوم می توانید با مواد شیمیایی که از فروشگاه ها تهیه می کنید چسب کاغذدیواری را حل کرده و کاغذدیواری را از دیوار جدا کنید.

 

یکی از معایب این نوع کاغذدیواری ها غیر قابل بازیافت بودن آنهاست.

 نکات مهم:

چنانچه تصمیم به خرید کاغذهای قابل شستشو گرفتید می توانید برای ارزان تر بودن، آنها را به صورت عمده از مراکز فروش و یا واردکننده های اصلی که فروش جزء ندارند و بدون واسطه به قیمت عمده خریداری کنید.

امکان دارد شما به جایی نقل مکان کرده اید که از قبل کاغذدیواری دارد و شما هیچ شناختی از نوع کاغذ آنجا ندارید و دسترسی به جایی که اطلاعاتی راجع به کاغذ به شما بدهد ندارید.

برای حل این مشکل بهتر است به درز کار نگاه کنید اگر کار لب به لب بود بدانید کاغذدیواری قابل شستشو نیست، اغلب کاغذهای غیر قابل شستشو به این صورت نصب می شوند.

با لمس کردن کاغذدیواری هم می توانید قابل شستشو بودن آن را تشخیص دهید، کاغذهای غیرقابل شستشو مانند کاغذ دفتر ضخامت خاصی دارد و شبیه کاغذهایی با روکش وینیل و از این جنس نیستند و حالت شیشه و یا پلاستیک ندارند.

 

روشهای شستشو این کاغذدیواری ها

برای تمیز کردن کاغذدیواری های قابل شستشو می توان از دستمال مرطوب، اسفنج های نرم و از فرچه های جارو برقی برای قسمت های بالایی دیوار استفاده کرد .

بدانید تمیز کردن کاغذ از پایین به بالا هست و برای کاغذهای ضخیم از مواد شوینده ملایم مثل محلول آب و صابون استفاده کنید و آنرا با یک دستمال تمیز خشک کنید.

اگر لکه ها قدیمی بودند در آن صورت می توانید از پاک کننده های قویتر، البته با احتیاط استفاده کنید .

فرچه های جارو برقی

بهتر است بلافاصله بعد از کثیف شدن اقدام به تمیز کردن لکه کنید تا راحت تر پاک شود. در صورتی که لکه ایجاد شده لکه چربی باشد با یکی از شستشو دهنده های ملایم این کار را انجام دهید.

اگر لکه پارافین شمع روی کاغذدیواری خود مشاهده کردید اول با ظرافت با کاردک آن را بردارید و بعد با پاک کننده تمیز کنید.

در نهایت بدانید که برای حفظ کاغذدیواری باتوجه به جنس و نوع، باید اقدام به شستشو و نظافت آن کنید.

شستشو و نظافت

شستشو و نظافت

جهت دریافت راهنمایی های بیشتر با کارشناسان فابیو فارلی به صورت آنلاین و یا با خطوط دفتر مرکزی در تماس باشید.
02188288800

اینستاگرام ما: https://www.instagram.com/fabio.fareli/

 

 

 

نویسنده: