اسفند 2, 1402

چسب مناسب کاغذدیواری 

چسب مناسب کاغذدیواری

چسب مناسب کاغذدیواری 

یکی از روش‌های محبوب برای پوشاندن دیوارهای منزل، استفاده از کاغذدیواری است. همانطور که انتخاب نوع کاغذدیواری بسیار مهم است چسب مورد نیاز آنهم بسیار حائز اهمیت است و این دو با هم ارتباط مستقیم دارند.

چسب مناسب کاغذدیواری با خمیر کاغذ که از متیل سلولز یا نشاسته اصلاح شده ساخته شده است، که پس از مخلوط شدن با آب حالت خمیر پیدا می کند، در داخل چسب موادی به کار رفته شده است که مانع ورود و جذب سریع چسب به کاغذ می شود که آسیبی به نمایش طرح و نقشی که در کاغذ هست وارد نشود.

پودری که به عنوان چسب بکار میرود در بسته بندی های متفاوت در بازار یافت می شود که حتما باید در جای خشک نگهداری شود و طبق دستوری که بر روی بسته بندی درج شده تهیه و مرحله به مرحله با حوصله انجام گیرد.

 

چه چسبی برای چه نوع کاغذدیواری؟!!

اطلاعاتی که بر روی بسته رول کاغذدیواری ذکر شده شامل خصوصیاتی از آن هست که می تواند در انتخاب چسب مناسب به شما کمک کند، مثلا بعضی از کاغذدیواری ها هستند که در برابر بخار آب نفوذپذیری دارند که معمولا از دسته وینیل هستند که حتما چسب باید حاوی چسب پراکندگی یا پلاستیک پراکندگی باشد.

کیفیت چسب از دیگر شاخص هایی است که باید به آن توجه کرد همانطور که در بالا گفته شد مواد چسب با کیفیت از نشاسته طبیعی، غیر سمی و متیل سلولز است، برای بالا بردن میزان دوام و کارایی راحت تر، به چسب موادی مثل رزین های مصنوعی اضافه می شود. این امر باعث می شود میزان چسبندگی چسب بیشتر شود.

 

چه چسبی برای چه نوع کاغذدیواری؟!!

چه چسبی برای چه نوع کاغذدیواری؟!!

 

چند نوع چسب در بازار موجود است:

_ خمیر سنگین

چسب خمیر سنگین بر مبنای وینیل است همانطور که در سطور بالا ذکر شد برای دوام و مقاومت بیشتر در آن رزین بکار برده شده است. اگر گرماژ کاغذ شما بالاست بهتر است از چسب سنگین استفاده کنید. این چسب به سرعت خشک می شود و یک انتخاب درست و صحیح برای کاغذدیواری های ابریشمی و یا پارچه ای می باشد.

_ خمیر چند منظوره

این چسب را برای هر نوع کاغذ دیواری می توان استفاده کرد که ضد قارچ و کپک هست و از رشد قارچ و کپک جلوگیری می کند یعنی اگر شما قصد این را دارید که آشپزخانه یا سرویس های بهداشتی را کاغذدیواری کنید با خیال راحت از این چسب استفاده کنید.

_ خمیر آب سرد

در این چسب باید خودتان دست بکار شوید و پودر را با آب مخلوط کنید، این نوع خمیر از پودرهایی که بر پایه نشاسته یا گندم است تشکیل شده که برای خشک شدن نیاز به زمان دارند و این نوع چسب را می توان برای اغلب کاغذدیواری ها بکار برد. یکی از مزیت های این چسب این است که چون زود خشک نمی شود راهی برای جبران اشتباه باقی می گذارد.

علاوه بر چسب هایی که گفته شد یک چسب دیگر در بازار موجود است که بصورت مستقیم برای چسباندن کاغذدیواری استفاده می شود که منوط بر این است که میزان چسبندگی بالایی داشته باشد.

برای چسباندن کاغذدیواری حواستان به زمان باشد اگر زمان نصب کاغذدیواری طولانی شود چسب خشک میشود و باعث نچسبیدن کاغذ می شود. مدت زمان خشک شدن کاغذدیواری کاملا متفاوت است ولی بصورت میانگین می توان بین 2 تا 7 روز را تخمین زد تا کاملا خشک شود. که باز به دمای داخلی فضا بستگی دارد چون اگر دما زیاد باشد باعث خشک شدن غیر عادی می شود و باعث فاصله گرفتن کاغذها از هم می شوند.

نکته :

قبل از چسباندن کاغذدیواری حتما دیوارها را آماده کنید، سنباده بزنید تا کاملا زمینه فراهم شود ولی برای دیوارهای چوبی نمی توانید سنباده بزنید چون باعث خراش بر روی دیوار می شود. چوب بنا به خاصیتی که دارد تغییر می کند و با جذب رطوبت این مسئله تشدید می شود.

برای سهولت کار می توانید از چسب های آماده استفاده کنید که نیازی به مخلوط کردن ندارند ولی ارزان قیمت نیستند، اگر فقط می خواهید یک اتاق یا یک دیوار را کاغذ کنید این مدل چسب گزینه خوبی می تواند باشد و از مزایای این چسب این است که تا در هوای باز قرار نگیرد خشک نمی شود.

 

انواع چسب :

_ فوری

_ آماده

_ چند منظوره

_ چسب با چسبندگی زیاد

_ چسب با آب سرد

 

بهترین چسبها برای کاغذدیواری:

  1. چسب پوستری

قسمت اعظمی از کاغذدیواری‌ها با چسب پوستری چسبانده می شوند. چسب  به دلیل هماهنگ بودن با کاغذ، سادگی در مصرف و پاک شدن آسان یکی از گزینه‌های عالی برای چسباندن کاغذدیواری است. همچنین چسب پوستری بدون بو و با ایجاد مواد شیمیایی ندارد.

  1. چسب پی وی آی

چسب پی وی آی یا همان چسب وینیل درصد عالی از چسبندگی و دوام در برابر رطوبت دارد. برای مناطق با شرایط آب و هوایی نامطلوب، چسب پی وی آی گزینه مناسبی برای چسباندن کاغذدیواری است. همچنین، این چسب به سادگی قابل پاک شدن است.

  1. چسب آکریلیک

چسب آکریلیک یکی از برترین گزینه‌ها برای چسباندن کاغذدیواری است. این چسب در برابر رطوبت مقاوم است و برخلاف چسب پوستری، بدون تحریک و کمترین گاز فعالیت می کند.

  1. چسب ضد حساسیت

برای افراد حساس به مواد شیمیایی، چسب ضد حساسیت می تواند گزینه خوبی باشد. این چسب با ارائه عوارض کمتر، در برابر رطوبت مقاوم است و می تواند سهولت در نصب کاغذدیواری را به ارمغان بیاورد.

 

بهترین چسبها برای کاغذدیواری

بهترین چسبها برای کاغذدیواری

در پایان موضوعی که برای نصب کردن کاغذدیواری اهمیت دارد میزان ترکیب پودر با آب و غلظت آن است، طوری که در نهایت یک مواد ترکیبی مناسب  که منجر به خروجی  بی عیب و نقص باشد بدست آید.

 

جهت دریافت راهنمایی های بیشتر با کارشناسان فابیوفارلی به صورت آنلاین و یا با خطوط دفتر مرکزی در تماس باشید.
02188288800

نویسنده:
شیما اصغریان